Po | Wt | śr | Cz | Pi | So | Ni |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Brak wydarzeń.
W dniu 11.06 2019 w Zespole Przedszkolno- Szkolnym w Kluczewsku odby?o si?, w ramach innowacji pedagogicznej, przedstawienie pt.; „TEATR TRZECH J?ZYKÓW.” Przedstawienie stanowi?o dope?nienie pó?rocznej pracy nauczycieli dzia?aj?cych w zespole j?zykowym oraz ich uczniów. Sztuka zosta?a zaprezentowana najm?odszym dzieciom , które by?y zaciekawione weso??, rozta?czon? i roz?piewan? adaptacj? bajki o Czerwonym Kapturku.
Inspiracj? do powstania niniejszej innowacji by?o d??enie do zainteresowania uczniów j?zykiem angielskim i niemieckim oraz wpojenia im przekonania, ?e we wspó?czesnym ?wiecie znajomo?? j?zyków obcych jest przysz?o?ci?. Aby osi?gn?? ten cel, niezb?dne jest uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia si? j?zyków w szkole. Program innowacji zak?ada?, ?e nauka zarówno j?zyka angielskiego jak i niemieckiego nie b?dzie kojarzy? si? uczniom z obowi?zkiem siedzenia w szkolnej ?awce i d?ug? list? s?ów do zapami?tania. Przeciwnie – atrakcyjna forma zaj?? przyczyni si? do znacz?cego pog??bienia znajomo?ci obu j?zyków oraz zmotywowania uczniów do samodzielnej nauki poprzez ukazanie wszechobecno?ci j?zyka angielskiego i niemieckiego we wspó?czesnym ?wiecie.
Aby uczniowie mogli rozwija? zdolno?ci j?zykowe, wykorzystywane by?y ró?norodne metody i formy pracy pozwalaj?ce na kontakt z ?ywym j?zykiem oraz wszechstronne rozwijanie podstawowych elementów znajomo?ci j?zyka obcego: czytania ze zrozumieniem, mówienia, pisania oraz s?uchania. Uczniowie przygotowywali scenki, by ?wiczy? praktyczne wykorzystanie poznanych struktur j?zykowych w naturalnych sytuacjach komunikacyjnych.
Nowatorstwo innowacji polega?o na nauce j?zyka angielskiego i niemieckiego z wykorzystaniem dramy. Pozwoli?o to uczniom w sposób bardziej aktywny kszta?ci? umiej?tno?ci ustnego prezentowania i przekazywania informacji.
Nadrz?dnym celem niniejszej innowacji by?o rozwijanie umiej?tno?ci skutecznego, swobodnego oraz poprawnego komunikowania si? w j?zyku obcym, dlatego g?ówn? z metod, która by?a wykorzystywana podczas zaj??, by?a metoda komunikacyjna. Opiera si? ona na aktywnym rozwijaniu kluczowych umiej?tno?ci j?zykowych i k?adzie nacisk na funkcjonalno?? j?zyka. Podstawowymi technikami stosowanymi na zaj?ciach prowadzonych metod? komunikacyjn? by?y ró?norodne ?wiczenia konwersacyjne, które mia?y na?ladowa? rozmowy oraz sytuacje spotykane w ?yciu codziennym.
Ma?gorzata Augu?cik-Osicka, Ewelina Kluska, Izabela Janus
Zdj?cia TUTAJ: