Nawigacja

Miasta krajów...Drukuj

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

Miasta krajów anglojÄ™zycznych i niemieckojÄ™zycznych.

W drugim póÅ‚roczu roku szkolnego 2017/2018 uczniowie SzkoÅ‚y Podstawowej i OddziaÅ‚ów Gimnazjalnych w Kluczewsku bÄ™dÄ… uczestniczyli w innowacji pedagogicznej: „Miasta krajów anglojÄ™zycznych i niemieckojÄ™zycznych”. Innowacja bÄ™dzie przeprowadzana w ramach zajęć  z jÄ™zyka angielskiego i niemieckiego.

GÅ‚ównym zaÅ‚ożeniem dziaÅ‚ania jest poznanie ciekawych, ważnych  historycznie miejsc w miastach krajów anglojÄ™zycznych i niemieckojÄ™zycznych oraz nauka jÄ™zyka angielskiego i niemieckiego  dziÄ™ki znanym i lubianym przez uczniów narzÄ™dziom takim jak komputer z wykorzystaniem aplikacji google maps online.

Multimedialne elementy lekcji wzbudzÄ… ciekawość uczniów. UÅ›wiadomiÄ… im, że nauka może być przyjemnoÅ›ciÄ…. MuszÄ… tylko wiedzieć, gdzie szukać potrzebnych  materiaÅ‚ów i jak z nich korzystać. Lekcje te wpiszÄ… siÄ™ w realizacjÄ™ podstawy programowej dotyczÄ…cej znajomoÅ›ci wiedzy na temat krajów anglojÄ™zycznych i niemieckojÄ™zycznych. Celem zajęć jest również aktywizowanie i zachÄ™canie uczniów do wykazywania inicjatywy i realizowania wÅ‚asnych pomysÅ‚ów oraz przygotowanie do samodzielnego pogłębiania wiedzy i szukania informacji.

Wdrażane treści obejmować będą poznanie następujących miast:

Kraje anglojęzyczne: London, Oxford, Edynburg, Leeds, New York, Washington DC, Los Angeles, Sydney, Canberra, Ottawa, Toronto.

Kraje niemieckojÄ™zyczne:  Berlin, München,  Düsseldorf, Köln, Hamburg, Wien, Bern, Vaduz, Genf, Zürich.

Praca przygotowawcza  do zajęć  jak również w ich trakcie  bÄ™dzie polegaÅ‚a na:

  • wykorzystywaniu aplikacji google maps  do odbywania wirtualnych wycieczek;
  • korzystaniu ze sÅ‚owników internetowych;
  • wyszukiwaniu na stronach www informacji dotyczÄ…cych tematów i treÅ›ci zwiÄ…zanych z historiÄ… i kulturÄ… krajów anglojÄ™zycznych i niemieckojÄ™zycznych.

SPOSÓB REALIZACJI:

Realizacja innowacji będzie miała miejsce w trakcie lekcji z języka angielskiego i niemieckiego oraz w trakcie zajęć pozalekcyjnych. Na realizację innowacji przewidziane są 2 godziny tygodniowo. Nie wymagane są dodatkowe nakłady finansowe.

PRZEWIDYWANE EFEKTY:

Uczniowie:

  • poszerzÄ… swojÄ… wiedzÄ™  z zakresu  kultury krajów anglojÄ™zycznych i niemieckojÄ™zycznych;
  • bÄ™dÄ… potrafili posÅ‚ugiwać siÄ™ nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi;
  • wybiórczo i odpowiedzialnie bÄ™dÄ… korzystać z informacji umieszczonych w internecie;
  • nabÄ™dÄ… umiejÄ™tność wykorzystywania aplikacji google maps;
  • poprzez TIK rozwinÄ… zainteresowania i chęć poszerzenia zaproponowanych tematów wynikajÄ…cych
    z podstawy programowej;
  • wyćwiczÄ… umiejÄ™tność pracy w parach i grupach.

W trakcie zajęć zostaną wykorzystane następujące środki dydaktyczne:: tablica multimedialna, komputer
z dostÄ™pem  do internetu, pendrive, CD.

Małgorzata Auguścik-Osicka, Izabela Janus, Ewelina Kluska