Miasta krajów...
- 12 marzec 2018
- Programy i projekty
- 1697 czytań
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Miasta krajów anglojęzycznych i niemieckojęzycznych.
W drugim półroczu roku szkolnego 2017/2018 uczniowie Szkoły Podstawowej i Oddziałów Gimnazjalnych w Kluczewsku będą uczestniczyli w innowacji pedagogicznej: „Miasta krajów anglojęzycznych i niemieckojęzycznych”. Innowacja będzie przeprowadzana w ramach zajęć z języka angielskiego i niemieckiego.
Głównym założeniem działania jest poznanie ciekawych, ważnych historycznie miejsc w miastach krajów anglojęzycznych i niemieckojęzycznych oraz nauka języka angielskiego i niemieckiego dzięki znanym i lubianym przez uczniów narzędziom takim jak komputer z wykorzystaniem aplikacji google maps online.
Multimedialne elementy lekcji wzbudzą ciekawość uczniów. Uświadomią im, że nauka może być przyjemnością. Muszą tylko wiedzieć, gdzie szukać potrzebnych materiałów i jak z nich korzystać. Lekcje te wpiszą się w realizację podstawy programowej dotyczącej znajomości wiedzy na temat krajów anglojęzycznych i niemieckojęzycznych. Celem zajęć jest również aktywizowanie i zachęcanie uczniów do wykazywania inicjatywy i realizowania własnych pomysłów oraz przygotowanie do samodzielnego pogłębiania wiedzy i szukania informacji.
Wdrażane treści obejmować będą poznanie następujących miast:
Kraje anglojęzyczne: London, Oxford, Edynburg, Leeds, New York, Washington DC, Los Angeles, Sydney, Canberra, Ottawa, Toronto.
Kraje niemieckojęzyczne: Berlin, München, Düsseldorf, Köln, Hamburg, Wien, Bern, Vaduz, Genf, Zürich.
Praca przygotowawcza do zajęć jak również w ich trakcie będzie polegała na:
- wykorzystywaniu aplikacji google maps do odbywania wirtualnych wycieczek;
- korzystaniu ze słowników internetowych;
- wyszukiwaniu na stronach www informacji dotyczących tematów i treści związanych z historią i kulturą krajów anglojęzycznych i niemieckojęzycznych.
SPOSÓB REALIZACJI:
Realizacja innowacji będzie miała miejsce w trakcie lekcji z języka angielskiego i niemieckiego oraz w trakcie zajęć pozalekcyjnych. Na realizację innowacji przewidziane są 2 godziny tygodniowo. Nie wymagane są dodatkowe nakłady finansowe.
PRZEWIDYWANE EFEKTY:
Uczniowie:
- poszerzą swoją wiedzę z zakresu kultury krajów anglojęzycznych i niemieckojęzycznych;
- będą potrafili posługiwać się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi;
- wybiórczo i odpowiedzialnie będą korzystać z informacji umieszczonych w internecie;
- nabędą umiejętność wykorzystywania aplikacji google maps;
- poprzez TIK rozwiną zainteresowania i chęć poszerzenia zaproponowanych tematów wynikających
z podstawy programowej; - wyćwiczą umiejętność pracy w parach i grupach.
W trakcie zajęć zostaną wykorzystane następujące środki dydaktyczne:: tablica multimedialna, komputer
z dostępem do internetu, pendrive, CD.
Małgorzata Auguścik-Osicka, Izabela Janus, Ewelina Kluska