Losowy obrazek

Pracownia Edukacji Ekologiczno - PrzyrodniczejDrukuj

PRACOWNIA EDUKACJI EKOLOGICZNO-PRZYRODNICZEJ

W  bie??cym roku szkolnym Szko?a Podstawowa w Zespole Przedszkolno-Szkolnym w Kluczewsku przyst?pi?a do projektu „Pracownia edukacji ekologiczno-przyrodniczej  w szkole podstawowej w Gminie Kluczewsko” w ramach dzia?ania: INNE DZIA?ANIA OCHRONY ?RODOWISKA - EDUKACJA EKOLOGICZNA, priorytet: V.2 Rozwój infrastruktury s?u??cej edukacji ekologicznej, Typ zadania "Projekty edukacyjne realizowane w ramach programów i konkursów og?aszanych przez Fundusz".

Celem projektu jest:

  • polepszenie warunków nauczania przedmiotów przyrodniczo-?rodowiskowych w szko?ach podstawowych poprzez zakup sprz?tu i pomocy dydaktycznych;
  • podniesienie jako?ci edukacji ekologicznej w szko?ach podstawowych, kszta?cenie zainteresowa? uczniów ekologi?, ochron? przyrody i ?rodowiska;
  • poszerzenie kwalifikacji nauczycieli przedmiotów przyrodniczych/?rodowiskowychw szkole podstawowej;
  • integracja, komplementarno?? dzia?a? w zakresie edukacji ekologicznej na terenie gminy poprzez wspó?prac? szko?y, urz?du gminy, spo?eczno?ci lokalnej i innych jednostek;

W ramach tego projektu w szkole zosta?a utworzona pracownia edukacji ekologiczno-przyrodniczej wyposa?ona w sprz?t i pomoce dydaktyczne oraz  zostali przeszkoleni nauczyciele w zwi?zku z realizacj? projektu.

Zaplanowane dzia?ania edukacyjne w oparciu o pracowni? edukacji ekologiczno-przyrodniczej b?d? realizowane w ramach zaj?? lekcyjnych i pozalekcyjnych.

Uczniowie poznaj? nast?puj?ce zagadnienia:

  • pogod? i jej sk?adniki;
  • badanie zanieczyszcze? powietrza, wody i gleby;
  • sposoby ograniczenia zanieczyszcze?;
  • segregacja odpadów i recykling;
  • poznanie biocenozy lasu, ??ki, pola i wody;
  • rozpoznawanie ro?li i zwierz?t;
  • prowadzenie obserwacji i do?wiadcze?;
  • wykonywanie do?wiadcze? maj?cych na celu wyja?nienie przebiegu procesu wywo?uj?cego:

- efekt cieplarniany;

- kwa?ne deszcze;

- dziur? ozonow?;

  • zasady zdrowego od?ywiania, dbanie o zdrowie i bezpiecze?stwo;
  • w??czenie si? w akcj? „Sprz?tanie ?wiata”;
  • przegl?d tablic biologicznych, atlasów zwierz?t i ro?lin chronionych;
  • projekcja filmów i prze?roczy dotycz?cych tematów proekologicznych;

W okresie wiosenno-letnim planowane s?:

  • wycieczki do najbli?szych parków krajobrazowych, rezerwatów, nadle?nictwa;
  • przyrodniczy rajd pieszy po najbli?szej okolicy;
  • wycieczki do oczyszczalni ?cieków zwi?zanych z ochron? ?rodowiska w najbli?szej okolicy;

Zwie?czeniem projektu b?dzie przedstawienie ekologiczne oparte na wiedzy uzyskanej podczas zaj?? w pracowni oraz z wykorzystaniem artyku?ów b?d?cych na wyposa?eniu pracowni.

Ca?kowity koszt zadania b?dzie wynosi? 25 023,00 z?, w tym dotacja 20 000,00 z? i ?rodki w?asne 5 023,00 z?.

E. Glanda
B. Celeba?ska-Suliga

Zdj?cia TUTAJ:

 

OBSERWACJA POGODY

W ramach projektu „Pracownia edukacji ekologiczno-przyrodniczej w szkole podstawowej w Gminie Kluczewsko” nasza szko?a pozyska?a stacj? pogody dydaktyczn?, drewnian?, typu ,,domek”. Uczniowie klas czwartych zapoznali si? z jej budow? i zasadami  dzia?ania. Poznali równie? znajduj?ce si? w niej przyrz?dy meteorologiczne.

Uczniowie mierzyli temperatur? powietrza za pomoc? termometru maksymalnego i  termometru minimalnego. Odczytywali na barometrze warto?? ci?nienia atmosferycznego. Okre?lali rodzaj i ilo?? opadów atmosferycznych za pomoc? deszczomierza. Higrometr pozwoli? na okre?lenie wilgotno?ci powietrza. Uczniowie prowadzili równie? bezpo?redni? obserwacj? pogody. Okre?lali stopie? zachmurzenia nieba chmurami i rodzaj osadów atmosferycznych.

E. Glanda
B. Celeba?ska-Suliga

Zdj?cia TUTAJ: