Losowy obrazek

Cyfrowa Szko?aDrukuj


| Kodeks TIK | Regulamin wypo?yczania laptopów |

| Dokumenty | Dobra praktyka | Konspekty TIK |


Szko?a Podstawowa w Zespole Przedszkolno-Szkolnym w Kluczewsku wdra?anie technologii informacyjno-komunikacyjnych rozpocz??a w 2006 roku. Wówczas wyposa?ona zosta?a biblioteka szkolna w 4 komputery stacjonarne oraz urz?dzenie wielofunkcyjne, powsta?o Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej wspó?finansowane z Europejskiego Funduszu Spo?ecznego.

 

Uczniowie korzystaj? z pracowni komputerowej wyposa?onej w 15 komputerów stacjonarnych i urz?dzenia wielofunkcyjnego, korzystaj? z programów edukacyjnych, z zasobu Internetu.

 

W 2009 roku szko?a pozyska?a tablice interaktywne z projektorem multimedialnym i komputerem przeno?nym. Wykorzystanie na zaj?ciach tablicy interaktywnej i projektora multimedialnego niew?tpliwie zwi?ksza efektywno?? nauczania, zaanga?owanie uczniów, ich motywacj? do nauki oraz uatrakcyjnia zaj?cia. Tablica interaktywna to nowoczesna i doskona?a pomoc dydaktyczna, umo?liwiaj?ca ??czenie tradycyjnego nauczania z prezentacj? materia?ów multimedialnych. Daje ona szersze mo?liwo?ci edukacyjne przez co znajduje zastosowanie nie tylko w nauce, ale równie? przy prezentacjach, szkoleniach.

Dzi?ki pomocom dydaktycznym zakupionym w ramach programu Cyfrowa Szko?a nauczyciele systematycznie b?d? zwi?ksza? ilo?? zaj?? z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych.


W roku szkolnym 2012/2013 Szko?a Podstawowa w Kluczewsku zakwalifikowa?a si? do pilota?owego programu rz?dowego ,,Cyfrowa szko?a”. Uzyska?a w ten sposób mo?liwo?? unowocze?nienia bazy technologicznej – zainstalowano drug? tablic? interaktywn? , uruchomiono sie? WIFI na terenie ca?ego obiektu szko?y, zakupiono laptopy do wykorzystania przez uczniów na lekcjach. Nauczyciele zdobywaj? nowe umiej?tno?ci i kompetencje pozwalaj?ce w sposób bardziej interesuj?cy prowadzi? zaj?cia z uczniami. Zasadniczo program skierowany jest do klas czwartych szko?y podstawowej jednak korzysta? b?d? z niego równie? uczniowie z pozosta?ych klas. Wszystkie urz?dzenia od razu wzbudzi?y zachwyt i zainteresowanie w?ród uczniów, którzy rozpocz?li ju? zaj?cia w „cyfrowej klasie”. Dzieci ch?tnie korzystaj? z nowinek technologicznych, uzupe?niaj?c swoja wiedz?. Nauczyciel ma mo?liwo?? zach?cenia uczniów do nauki, wyzwolenia w nich kreatywno?ci i umiej?tno?ci korzystania z nowoczesnych urz?dze?. Tablica interaktywna pozwala nada? lekcji bardziej atrakcyjny charakter. Umo?liwia wykorzystanie wszelkich dost?pnym opcji – istnieje mo?liwo?? pisania, przerabiania tekstu, ods?uchiwania nagra?, a tak?e  interaktywnego korzystania ze stron www, czy te? u?ywania cyfrowego podr?cznika. Oczywi?cie, nie mo?na ca?kowicie odej?? od czytania i pisania, niemniej jednak nale?y korzysta? z nowych mo?liwo?ci.

 


Strona internetowa Cyfrowej Szko?y