Po | Wt | śr | Cz | Pi | So | Ni |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Brak wydarzeń.
W grudniu odby?y si? zaj?cia otwarte z j?zyka angielskiego w klasie 2b. Uczniowie poprzez zabaw? powtarzali materia? z zakresu: sports.
Zabawa ??czy przyjemne z po?ytecznym, pozwala uczniowi na wykorzystanie j?zyka w sposób bezstresowy i stymuluje emocjonalnie, przez co poprawia zapami?tywanie materia?u. W trakcie takiej komunikacji nacisk stawia si? na przekaz. Poprawno?? j?zykowa, cho? bardzo istotna, jest tu na drugim planie . Nauczyciel pomaga uczniom gdy brakuje im s?ownictwa. W naturalnej sytuacji b??dy gramatyczne s? tolerowane przez rodowitych mówców, znacznie wa?niejsza jest p?ynno?? i znajomo?? s?ów. Wypowiedzi s? spontaniczne, a u?ycie j?zyka twórcze. W trakcie gry uczniowie skupiaj? si? na celu, którym jest wygranie. Wtedy wy??cza si? l?k przed pope?nianiem b??dów i samokontrola. Przy tak wyj?tkowej okazji obserwatorzy mieli szans? zobaczy?, jak wygl?daj? zaj?cia z wykorzystaniem materia?ów aktywizuj?cych. Uczniowie bardzo ch?tnie pracowali oraz ?wietnie si? przy tym bawili. Okaza?o si? ,?e obecno?? Rodziców jest dla nich szczególnie motywuj?ca i ka?dy ucze? ch?tnie uczestniczy? we wszystkich zabawach. Rodzice zapoznali si? z metodami pozwalaj?cymi na powtórzenie materia?u przed planowanym testem. Szeroki wachlarz zabaw dydaktycznych, gier j?zykowych, rymowanek czy wierszyków pozwala na pe?ne przyswojenie s?ówek i zwrotów stanowi?cych baz? do dalszej nauki. Cieszy fakt, ?e zaj?cia okaza?y si? bardzo interesuj?ce zarówno dla dzieci jak i rodziców, którzy mogli skonfrontowa? swoje wyobra?enia o nauce j?zyka angielskiego we wspó?czesnej szkole.
Ma?gorzata Augu?cik-Osicka